Så fantastiskt lycklig

 
Denna helg har varit otroligt bra, den började med en underbar grillkväll tillsammans med massa efterlängtade och fina vänner. Hur det än blir när man tar klivet från grundskolan upp på gymnasiet, så splittras man får de vänner man haft vid sin sida varje dag under många utav skolåren och vissa som till och med sedan man var riktigt liten. De personer som betyder oerhört mycket och de som redan vet allt om en. Som lyssnar och ger en en klapp på ryggen och en spark i stjärten när det är som svårast. Men som även har tid att lyssna och kan ta de djupa disskisionerna med.. och som vågar säga ifrån när något är fel.
 
De jag tänker på nu är framför allt mina undebara killar i min gamla klass som står mig oerhört varmt om hjärtat. De som hjälpte mig ur den djupaste svackan i mitt liv lika så som min älskade pojkvän, de jag gick till med gråten i halsen när jag inte orkade förklara för några andra som jag visste skulle ställa en rad olika frågor.. Det är ändå det som jag anser är den stora skillnaden mellan killar och tjejer.. snacket. Men livet förändras och vi lämnade grundskolan och tog klivet upp på gymnasiet där vi alla möttes av en hel drös av nya underbara vänner och livet & tiden rullar på i en hiskerlig fart. Och man hinner inte rikgit med det man önskar... Självklart har jag min aldelles egen vapendragare Max vid min sida och har haft det de senaste åren, vilket är helt fantastiskt.. att man kan tycka om någon så mycket var för mig helt obeskrivligt för några år sedan. Men tillbaka till alla underbara vänner som lämnat sina hem för att  förverkliga sina drömmar om sitt framtida liv, då vi valt olika skolor runt om i hela Sverige. Det blir inte som man tänkt sig att man ska träffas varje lov och man får inte samma tid som man tidigare haft tillsammans som när man gick på samma skola och såg varandra vareviga dag.
 
Men nu i helgen så träffade jag tre av dessa grabbar vilket var otroligt roligt, för allting var precis som förr. Samma snack och samma skratt.. ja precis lika underbart som då. Jag tror ändå att de är dessa saker som får en att förstå hur mycket personer betyder för en. När man kan vara ifrån någon under nästan ett helt år och sedan träffa dem igen och allt är precis som vanligt. Självklart betyder mina tjejer precis lika mycket om inte mer, men det är på olika sätt på något vis.. det är svårt att förklara. 
 
Men just nu jobbar vi med en sak i skolan som har gjort att jag börjat fundera en hel del på vad och hur man säger saker till olika personer, och vilka det är man går till och söker hjälp i olika lägen. Jag gick självklart till tjejerna minst lika mycket som jag gick till killarna under denna periord, men under skoldagarna när jag inte orkade med alla frågor som lätt blir bland tjejer så gick jag till dem. Jag hoppas att ni förstår mig rätt nu. För jag har världens bästa vänner, både killar & tjejer.
 
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg men jag vill ändå säga att jag är otroligt glad över alla  fantastiska människor jag har i mitt liv. Vad mer kan man egentligen önska sig? Ett helt gäng med fantastiska vänner, nya som gamla, killar som tjejer, en helt underbar pojkvän & en sagolik familj. Jag är så stolt över att få vara just den jag är, med tanke på alla underbara människor jag har i mitt liv och jag skulle inte klara mig en enda minut utan någon utav er. Ni är för bra.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0